SA Limit Adjuster salimits.ini guide memo

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San Andreas Limit Adjuster customized Settings by ashslow
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SA Limit Adjuster salimits.ini guide memo

SA Limit Adjuster
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SA Limit Adjuster guideを翻訳した情報や、Opecoder Wiki JP SA Limit Adjusterの情報内容と、
自分で調べたものの寄せ集めのようなメモ書きです

間違っている部分も多くあると思いますので この情報を鵜呑みにはしないでくださいね

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[ セクション名 ]

Item / Default Value / Description
アイテム / デフォルト値 / 説明

行頭に#でその項目を制限 (下はその一例)
#Buildings=33000

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[ DYNAMIC LIMITS Section ]

Building / 13000 / increase this limit to map more static objects
ゲーム内で許可されたIPL制限数 ( MAP MOD導入時に落ちる場合は値を増やす )

Dummys / 2500 / increase this limit to map more static objects
ゲーム内で許可されたIPL制限数 ( MAP MOD導入時に落ちる場合は値を増やす )

PtrNode Doubles / 3200 / increase this limit to map more static objects
ゲーム内で許可されたIPL制限数 ( MAP MOD導入時に落ちる場合は値を増やす )

IPL Files / 256 / increase this limit to map more static objects
ゲーム内で許可されたIPL制限数 ( MAP MOD導入時に落ちる場合は値を増やす )

Stunt Jumps / 256 / Maximum number of stunt jumps allowed
許可されたスタントジャンプの最大数

ColModels / 10150 / Maximum number of defined collision models allowed
許可された定義済みのColモデルの最大数 ( MAP MOD導入時に落ちる場合は値を増やす )

Collision Files / 255 / Maximum number of collision files allowed. One collision file can hold multiple collision models
当たり判定(Col)ファイルの最大数。1つのColファイルは、複数のColモデルを保持することができます ( MAP MOD導入時に落ちる場合は値を増やす )注:IDEの制限を増やしたい場合は増加させる)

QuadTreeNodes / 400
?

QuadTreeNodes2 / 40
?

MatDataPool / 4096
?

AtmDataPool / 1024
?

Vehicles / 110 / Maximum number of vehicles that is allowed to be created through the mission script files
ミッション・スクリプト・ファイルを使用して作成することを許可されている車両の最大数

Vehicle Structs / 50 / Maximum number of vehicle models that is allowed to be loaded through the mission script files
ミッション・スクリプト・ファイルを使用してロードすることが許可されている車両の最大数

Peds / 140 / Maximum number of peds that is allowed to be created through the mission script files
モデルが持つことができるポリゴンの最大数(また、IMG制限を増やすにはこれを増加)

Polygons / 5000 / Maximum number of polygons a model is allowed to have
ポリゴンモデルの最大許可数 ( MAP MOD導入時に落ちる場合は値を増やす )

PtrNode Singles / 70000
SCM Scriptsを通して作成できるピックアップアイテム数 ( MAP MOD導入時に落ちる場合は値を増やす )

EntryInfoNodes / 500
ダイナミックオブジェクト作成可能数

Objects / 350 / Maximum number of dynamic objects that is allowed to be defined
オブジェクトの最大数 ( MAP MOD導入時に落ちる場合は値を増やす )

Tasks / 500
タスク

Events / 200
イベント

Point Routes / 64
ポイントルート

Patrol Routes / 32
パトロールルート

Node Routes / 64
ノードルート

Ped Attractors / 64
ペッドアトラクタ

Entry Exits / 400 / Maximum number of ENEX entries that is allowed to be created through the IPL files
ENEX エネクスのIPLの内で定義することができる最大数 ( MAP MOD導入時に落ちる場合は値を増やす )
* ENEX Link

Streaming Memory / 50 / Streaming memory in MB (For static and dynamic map objects)
ストリーミングメモリ MB単位 (StreamMemFix.asiStream memory CS 512MBなどで調節している場合は行頭#で制限してください)

Streaming Vehicles / 22 / Streaming memory in MB (For vehicles)
いくつの乗り物が絶えず流されるか (MB単位ではない)

IMG Headers / 5000
IMGヘッダー配分

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[ STATIC LIMITS Section ]
実行ファイルに固定割り当てを持っている制限、また飛行高度制限が自動的に回避されることに注意してください

Timed Objects / 227 / Maximum number of tobjs allowed to be defined in the IDE files
時限オブジェクト数

Vehicle Models / 212 / Maximum number of entries allowed to be defined in the vehicles.ide file
vehicles.ideファイルで定義されたVehicle Modelsエントリー最大数

Ped Models / 278 / The number of ped models defined in ped.ide
ped.ideで定義されたPEDモデル数

IDEs / 14000 / Maximum number of IDE entires allowed in the IDE files
IDEファイルで許可されたIDEエントリー最大数 ( MAP MOD導入時に落ちる場合は値を増やす )

CarMods / 70 / The number of carmods defined in carmod.dat-file
carmod.datで定義されているcar mods数

Water Planes / 1021 / Maximum number of water planes allowed to be created
利用できる水のプレーンの最大数

CarCols / 128 / Maximum number of car colors allowed to be defined in the carcols.dat file
carcols.datファイルで定義された色の最大数

Current Mission / 69000 / Maximum limit in bytes allowed in the mission section of the main.scm
main.scmのミッションセクションで許可されたバイト最大限界

SCM Locals / 1024 / Number of local variables which can be used in main.scm
main.scmで使用することができるローカル変数の数

SCM Threads / 96 / Threads which can be created in a script
スクリプトで作成可能なスレッド

Weapon IDs / 47 / Number of weapons
武器のID (saweapons.txtで定義した武器数。制限を追加するには増加させる)

Aiming Offsets / 21
照準オフセット

Weapon Objects / 51
武器オブジェクト

Map Bounds / 12000.0 / The boundaries in which you can place objects. The center of the map is (0;0). Divide this value by 2 to get the distance how far you can go away from this point.
マッピングの境界を定義する領域。地図の中心が(; 0)です。0から距離を測るためには2でこの値を割る。

LOD Distance / 300.0 / The distance of objects which should have an collision (Usually objects with an LOD value greater than 300 will have no collision)
LODの距離 (バギー制限、自己責任で変更する)

Markers / 175 / Maximum number of markers allowed to be created during gameplay
ゲームプレイ中に作成することを許可されているマーカーの最大数

Garages / 50 / Maximum number of garages that is allowed to be defined in the IPL files
IPLファイルに定義されている、許可されているガレージの最大数

Pickups / 620 / Maximum number of pickups that is allowed to be created during gameplay
ゲームプレイ中に作成することを許可されているピックアップアイテムの最大数

Players / 8 / The number of player structures allocated.
プレーヤー構造体の数?

SCM Block / 200000 / Maximum limit in bytes allowed in the MAIN section of the main.scm
main.scmのメインセクションで許可されるバイト単位の最大限界

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[ MULTIPLIERS Section ]

Vehicles / 2584
車両数?

Vehicle Structs / 788
車両の構造体?

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[ FILES Section ]

gta_sa.set / gta_sa.set / Directs the game to load this file (needs paths relative to the GTA directory folder)

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[ MODULES Section ]

user32.dll / user32.dll

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[ COLOURS Section ] All colors are in RGBA format
RGBA色16進数フォーマット

Health Bar / B4191DFF / Health bar color (and anything red like enemy markers, etc.)
HUD ヘルスバーの色(と敵マーカーなどのような赤いもの)

Money Font / 36682CFF / The color of the cash label
HUD マネーフォントの色

Title Menu / ACCBF1FF / The main color of the letters in the main menu.
タイトルメインメニュー文字のメインカラー

Title Menu Border / 000000FF / The color of the border of the letters in the main menu
タイトルメインメニュー文字の枠線色

Wanted Level / 906210FF / The color of the wanted-stars.
指名手配 星の色

Radio Station / 969696FF / The color of the letters which are shown when changing the radio station in a car
車の中でラジオ局を変更するときに表示されている文字の色

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[ MODELS Section ] 新しいモデルは、使用の前のSCMを通してロードする必要があります。

CopCar 1 / 599 / Countryside cop car
vehicles.DATに定義されているID

CopCar 2 / 596 / Los Santos cop car
vehicles.DATに定義されているID

CopCar 3 / 597 / San Fierro cop car
vehicles.DATに定義されているID

CopCar 4 / 598 / Las Venturas cop car
vehicles.DATに定義されているID

CopCar 5 / 523 / Police motorcycle
vehicles.DATに定義されているID

CopPed 1 / 283 / Countryside cop
peds.IEDに定義されているID

CopPed 2 / 280 / Los Santos cop
peds.IEDに定義されているID

CopPed 3 / 281 / San Fierro cop
peds.IEDに定義されているID

CopPed 4 / 282 / Las Venturas cop
peds.IEDに定義されているID

CopPed 5 / 284 / Motorcycle cop
peds.IEDに定義されているID

Ambulance 1 / 416 / Supposedly Los Santos Ambulance
vehicles.DATに定義されているID

Ambulance 2 / 416 / Supposedly San Fierro Ambulance
vehicles.DATに定義されているID

Ambulance 3 / 416 / Supposedly Las Venturas Ambulance
vehicles.DATに定義されているID

Medic 1 / 274 / Los Santos paramedic
peds.IEDに定義されているID

Medic 2 / 276 / San Fierro paramedic
peds.IEDに定義されているID

Medic 3 / 275 / Las Venturas paramedic
peds.IEDに定義されているID

Firetruck 1 / 407 / Supposedly Los Santos FIretruck
vehicles.DATに定義されているID

Firetruck 2 / 407 / Supposedly San Fierro FIretruck
vehicles.DATに定義されているID

Firetruck 3 / 407 / Supposedly Las Venturas FIretruck
vehicles.DATに定義されているID

Fireman 1 / 277 / Los Santos fireman
peds.IEDに定義されているID

Fireman 2 / 279 / San Fierro fireman
peds.IEDに定義されているID

Fireman 3 / 278 / Las Venturas fireman
peds.IEDに定義されているID

TaxiDriver 1 / 262 / A cap driver
peds.IEDに定義されているID

TaxiDriver 2 / 261 / A cap driver
peds.IEDに定義されているID

TaxiDriver 3 / 220 / A cap driver
peds.IEDに定義されているID

TaxiDriver 4 / 234 / A cap driver
peds.IEDに定義されているID

TaxiDriver 5 / 182 / A cap driver
peds.IEDに定義されているID

TaxiDriver 6 / 206 / A cap driver
peds.IEDに定義されているID

Enforcer Replacement / 427 / The cop truck model id
ENFORCER(cop truck)モデルID

SWAT Ped Replacement / 285 / The id of the swat ped model
SWAT PEDモデルID

FBI Rancher Replacement / 427 / The id of the FBI rancher vehicle model
FBI車両モデルID

FBI Ped Replacement / 286 / The id of the FBI ped model
FBI PEDモデルID

Rhino Replacement / 432 / The id of the tank vehicle model
戦車車両モデルID

Barracks Replacement / 433 / The id of the army truck vehicle model
陸軍トラック車両モデルID

Army Ped Replacement / 287 / The id of the soldier ped model
陸軍PEDモデルID

Police Maverick Replacement / 497 / The id of the police helicopter vehicle model
警察ヘリコプターの車両モデルID

SAN Maverick Replacement / 488 / The id of the San Andreas News helicopter vehicle model
サンアンドレアスニュースヘリコプター車両モデルID

Police Weapon 1 / 3 / Nitestick
警察の武器1 / Weapon ID / Model Name

Police Weapon 2 / 22 / Pistol
警察の武器2 / Weapon ID / Model Name

SWAT Weapon / 28 / Micro SMG
SWATの武器 / Weapon ID / Model Name

FBI Weapon / 29 / MP5
FBIの武器 / Weapon ID / Model Name

Army Weapon / 31 / M4
陸軍の武器 / Weapon ID / Model Name

; Siren Positions サイレン
#Siren 1=0.6999999881
#Siren 2=-0.1000000015
#Siren 3=1.200000048
#Siren 4=-0.6999999881
#Siren 5=-0.400000006
#Siren 6=1.0
#Siren 7=0.5500000119
#Siren 8=1.100000024
#Siren 9=1.399999976
#Siren 10=-0.5500000119
#Siren 11=0.6000000238
#Siren 12=0.8999999762
#Siren 13=-0.6000000238
#Siren 14=3.200000048
#Siren 15=1.299999952
#Siren 16=-0.8999999762
#Siren 17=0.9499999881
#Siren 18=0.8500000238
#Siren 19=1.200000048
#Siren 20=0.5

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[ GRAPHICS Section ] ゲームグラフィックの変更

Ped Dynamic Shadows / 1 / Ped's dynamic shadow at high or very high visual FX quality
Pedの影

Map Dynamic Shadows / 1 / Map's and car's dynamic shadow at medium or higher visual FX quality
Mapや車の影

License Plate Texture Filtering /
ナンバープレートのテクスチャフィルタリング

Texture Filter 1 / 2
テクスチャフィルタ

Texture Filter Min / 3
テクスチャフィルタの下限

Texture Filter Max / 2
テクスチャフィルタの上限

Shadow Wrapper 1 / 3
影のラッパー

Shadow Wrapper 2 / 10
影のラッパー

Diffuse Texture Wrap / 1
拡散性テクスチャラップ

Alpha Blend / 6
アルファブレンド

Object/Vehicle Shadow Cull / 4
オブジェクト/車両シャドウCull

Character Shadow Max Size / 128
文字の影の最大サイズ

Character Shadow Min Size / 64
文字の影の最小サイズ

Vehicle Vertex Alpha / 1
車両頂点アルファ

Vehicle UV Ref Flags / 17
車両紫外線リファレンスフラグ

Vehicle Texture Trans Flags / 259
車両のテクスチャトランスフラグ

Vehicle Lighting / 1.0 / Intensity of vehicle's headlights and taillights
車両のヘッドライトとテールライトの強度

Stencil Shaded Opacity / 6 / Map's and car's dynamic shadow opacity
Mapと車のダイナミックシャドウの不透明度

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[ PERFORMANCE ] ゲームのパフォーマンスに影響を与える機能を変化

Cloud1 Height / 200.0 / High-altitude cloud's height in units
高高度の雲の高さ

Cloud2 Height / 200.0 / High-altitude cloud's height in units
高高度の雲の高さ

Zone Text / 1 / Show zone's text when entering a zone
地域表示のON / OFF (0=off)

Vertgio / 1 / Motion blur effect
モーションブラーエフェクトのON / OFF (0=off? 効果なし? )

Speed Limiter / 1
スピードリミッターのON / OFF (0=off)

Heat Haze / 1 / Heat haze effect
陽炎の効果のON / OFF (0=off)

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[ AI ] AIプールを変更します

Max AI Vehicles / 85 / Maximum number of npc vehicles creatable by a script
スクリプトによって作成可能なNPC車両の最大数

Max AI Peds / 25 / Maximum number of npc actors createable by a script
スクリプトによって作成可能なNPCアクターの最大数

Ped Density / 1.0 / The density multiplier for npc actors. This can be overwritten by a script
NPC密度の乗数。これは、スクリプトによって上書きされる場合があります

Vehicle Density / 1.0 / The density multiplier for npc cars. This can be overwritten by a script.
NPC車両密度の乗数。これは、スクリプトによって上書きされる場合があります。

Law Vehicles / 1
?

Time Format / %02d:%02d / The format of the time label (in C format)
時間ラベルの形式 (C言語形式)

Time Position X / 0.0015625 / The X-coord of the position of the time label
時間ラベルの位置のX座標

Time Position Y / 0.002232142957 / The Y-coord of the position of the time label
時間ラベルの位置のY座標

Weapon Ammo Format / %d-%d / The format of the weapon ammo label
武器弾薬ラベルのフォーマット形式 (C言語形式)

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[ MISC ]

Enable Ads / 0 / Disables ads seen when loading the game
OP ON / OFF (0=off)

Window Name / GTA: San Andreas / The name of the application running
ウィンドウ名

Windowed / 0 / Starts the game in full screen or windowed mode
ウィンドウモードのON / OFF (0=off)

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